Dunes. Diari d'un altre estiu: 6 (Petites Joies per a Grans Lectors)

Sinopsi i opinió del llibre

Tot sobre el llibre Dunes. Diari d'un altre estiu: 6 (Petites Joies per a Grans Lectors)

Dunes. Diari d'un altre estiu: 6 (Petites Joies per a Grans Lectors)
EAN9788412080810
ISBN8412080815
AutorsVillanueva Perarnau, Muriel (Autor)
ComprarCompra a Amazon

Sinopsi de Dunes. Diari d'un altre estiu: 6 (Petites Joies per a Grans Lectors)

Dunes. Diari d'un altre estiu és una novel·la escrita en català que segueix les aventures de la protagonista, Duna, una noia de 14 anys que està creixent i entenent millor el món a mesura que avança l'estiu. La seva amistat amb el Max es complica amb sentiments d'amor i la seva mare està molt enganxada al Manel, que té un fill petit que viurà a casa de Duna. A més, l'avi Ignasi s'ha enamorat i una empresa vol fer grans canvis al paisatge del poble de Dunes, amb el qual la colla de Duna intentarà oposar-se.

La novel·la guanyadora del Premi Llibreter 2020 en la categoria de literatura infantil i juvenil és una obra amb caràcter pròpia, encara que els lectors del primer diari de Duna hi trobaran alguns elements familiars.

Opinió de Dunes. Diari d'un altre estiu: 6 (Petites Joies per a Grans Lectors)

Després de llegir "Dunes. Diari d'un altre estiu", no puc evitar sentir-me emocionada per la forma tan natural i honesta en què l'autora, Muriel Villanueva, ha sabut captar els sentiments i les reflexions d'una noia de 14 anys. La Duna és una protagonista entenible i relatable, que està creixent i entenent millor el món a mesura que avança l'estiu.

El seu viatge personal és emotiu i autèntic, i el lector no pot evitar identificar-se amb ella en moments clau de la seva vida. A més, l'amistat entre la Duna i el Max és tan bonica i realista, que és difícil no emocionar-se amb ells.

Però "Dunes. Diari d'un altre estiu" no és només una història d'amor i amistat, també aborda temes importants com la conservació del medi ambient i la importància de la comunitat. La luita de la Duna i la seva colla per protegir el seu poble dels plans d'una empresa constructora és inspiradora i em fa sentir orgullosa de ser part d'una generació que està prenent consciència de la seva responsabilitat amb el planeta.

Finalment, vull destacar les il·lustracions de Ferran Orta, que aporten una mica més de vida a la història i ens fan sentir encara més connectats amb la Duna. En resum, "Dunes. Diari d'un altre estiu" és una lectura bonica, emotiva i necessària per a qualsevol lector, independentment de la seva edat. Sens dubte, recomano aquest llibre a tothom.

Gremi Llibre Vell.Cat © 2023